Jag beundrar unga mammor.

Vet ni vad jag vill här mest i hela världen? Jag vill flytta hemifrån och sen vill jag ha en bebis. Ja, visst låter det sjukt och det var min mammas första kommentar när jag berättade det för henne, ' jaha, du har du bevisat att du inte är så smart trots allt ' och så skrattade hon lite sådär elakt. Jag förstår henne, jag skulle med fått lite smått panik om min 17 åringa dotter säger att hon vill ha barn. Jag förstår fullt ut.

Jag beundrar alla unga mammor. Jag läser många bloggar, skrivna av unga mammor och jag blir helt till mig.  Jag vet att det inte är många tonåringar som drömmer om detta.Och att det kan vara jobbigt att vara en ung mamma idag, är jag väl medveten om. Jag antar att det är den där lillgamla tjej inom mig, hon som vill bli vuxen nu, som härjar i min kropp. Jag har alltid velat bli vuxen och handlat lite som en vuxen många gånger när jag var liten.

Jag har aldrig i hela mitt liv tänkt en ond tanke om unga mammor, nej. Ni ska ha beröm. Medans andra ser upp till kändisar ser jag upp till unga mammor. Någon gång ska jag med få min lilla familj som jag drömmer om, den dagen kommer vara den lyckligaste i hela mitt liv.




Kommentarer

Skriv din kommentar här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0