att pyssla om mig själv är jag dålig på.

Nu ikväll, sen jag senast skrev, har jag pysslat om mig själv lite. Tagit på mig mjukisbrallorna, för att komma i rätt stämning, Jag har noppat ögonbrynen, jag brukar slarva och bara ta det värsta på morgonen och sen låta det som knappt syns vara kvar. Idag blev det hyffsat, bättre än innan. Har även ångat ansiktet, klämt ( trots att det är förbjudet ) mina värsta pormaskar. Och nu sitter jag med en ansiktsmask som är varm, eller den var varm. Dags att ta av den kanske!?

Tänkte att jag skulle fixa naglarna också, för en gång skull. Jag brukar alltid tänka och planera att jag ska göra allt detta men det blir aldrig. Antingen är jag för trött eller kommer annat imellan.




Att ta hand om sig själv är a och o. Jag är otroligt stressad ( egentligen för ingenting ) och orolig m.m. Ångest säger andra, svacka säger jag. Men att pyssla om sig själv får en att slappna av, man hinner tänka efter och man sänker tempot ett steg - neråt. Jag hoppas att jag behåller det lugnet jag har inom mig just nu. Vilket verkar vara svårt med tanke på min praktik. Men det ska gå! Hej och hå.

Kommentarer

Skriv din kommentar här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0